Friday, May 29, 2009

kisah sy langgar kereta org #2

satu ptg aku ngan kak sal(kakak sulung aku) ke bandar.nak cr barang katanya.aku pun ikutkan jela jd driver dia..kali ni aku bwk kete kakak aku yg lain.kakak aku yg ni xde dia blk rmh suami dia.3hari dia bercuti.so kete dia ade kat rmh aku.peluang ni aku gn sebaik2 nya.mmg kemana2 gn kete dia je..kete wira auto.maka bertolak la kami ke bandar tanpa memikirkan apa yg bakal berlaku...

drive kete sambil berbual-bual adalah perkara biasa yg xde benda nk diherankan.jln lurus tanpa ade polis tahan ataupun trafic light tp aku nmpak kete berderet.aku rasa kete aku x gerak laju, aku dh brek tp apesal x nak berenti niii??!!!.. tetiba gedegangggg!!!!!!!..... arggghhhhhhhh!!!!... aku menjerit.. hadoiyaaiiii... ape nk jd ni?.mcmane bole terhentam perdana v6 dpn ni??..

kete tu ketepi aku pun ketepi.sorg kakak kuar.oh pompuan jgk getus hatiku.nmpk mcm bole berlebih krg.dia rileks je xde la nk buat muka bengis atau berlagak ngan kete dia tu.sume yg ada adalah pompuan yg jahil psl kete2 ni dia pun call suami dia.kete suami dia katanyaa...x lama 13 minit lps tu suami dia dtg.aku tgk cara suami kakak ni jln je aku dh lemah.confirm cerewet..sangkaan aku mmg tepat.aku mmg x berkenan lelaki gini.bajet!!..tp biasala tu.kete dia mmgla dia hangen.tp aku rileks je..aku ckp lbh kurang tp dia xnak kurangg.dia ckp lebihhh je..nk catla nk ketukla nk tukar bumperlaa bla bla bla..sume tu mmg aku x masuk lgsung.tp aku tau mesti dia ada klentong aku tu.tp ayat dia yg pling aku x bole lupa "nk buat ni x ckup 2 3 ratus.xtau nk buat mane.sy x suka buat kat melayu.tau jela org mlayu buat keje..sy x puas hati.."pergghhhh bolekan ckp gitu.

mls nk dgr dia ckp byk,hari pun dh ptg,kakak aku trus kuarkan duit sambil buat muka paling manis dan ckp "klu x ckup bgtaula eh".ayat berlagak je tu tp dlm hati tuhan jela yg tau betapa x ikhlasnya nk bg duit kat org..wwaaaaa..!!!.tukar no tepon then msing2 balik bwk kete masing2 yg remuk.

kete wira kakak aku ni pn 1 hal jgk.kang tau tuannya,mak bpk aku tau lg la bole migrain aku nk dgr soalan2 diorg tu..hari dh mgrib x bole nk buat ape so trus je blk rmh.kat rmh trus parking msk bontot kete dulu kat garaj.so abah x prasan bumper depan dh ternaik skit sbb dh ngadap ke dpn..esoknya pagi2 pg keje aku hantar kete kat bengkel.balik keje aku amik kete tu.fuh!!..nasib bole siap 1 ari je..

sampai ke hari ni hanya aku dan kak sal je yg tau kejadian ni..tp apa aku nk ckp kat mak duit aku dh habis hampir rm1000?..xkan nk ckp tetiba duit hilang dlm bank..habis duit minyak ngan duit mkn hari2 sape nk tanggung??...





***persoalan : adakah kete auto lambat nk brenti klu tekan brek berbanding manual?.aku biasa bwk manual ok je.

3 comments:

  1. hoi
    ape kes segugus2 nie?
    haha

    ReplyDelete
  2. woi makcik walaupon aku xde lesen mahupon keta tapi aku rase kalo keta auto selagi x lepas minyak dia xtak slow even ko tekan brake abes..tapi kalo ko lepas minyak pastu tekan brake seolah2x ko tekan clutch make mencium cermin depan la ko.hahahah..

    pandu dengan cermat ingatkah org tersayang (sengaja buh KAH bukan LAH)

    ReplyDelete
  3. aku pun pernah eksiden kete.
    terlanggar bontot myvi org.
    org tu x nak berlebih kurang.
    rosaknya sikit tp dia nak tukar bumper baru.
    so dah mmg salah kita nak buat mcm mn.
    ikutkan je la.
    melayang 9 rat lebih utk reper kete dia je.
    kete aku mls nak repair x de bidget.
    btw aku rs org tu salah jgk sbb jln dah clear dia x nak jln.agaknya dia ckp hp.so aku sumpah hidup dia x kan selamat.

    ReplyDelete