Wednesday, August 12, 2009

pilihan yang mane satu??..

UTM SKUDAI
***********
1) waktu bekerja - 8am - 5pm (senin-jumaat)
2) penempatan - rmh sewa
3) gaji - cukup2 mkn coz byk nk byr
4) perjalanan ke tmpt keje - 25minit pg, 25minit++ blk sbb byk kete dh ptg2.
5) programming.
6) kontrak

KILANG KAT KOTA TINGGI
**********************
1) waktu bekerja - 7.30am - 5.12pm (senin-jumaat)
- 4jam setiap sabtu (wajib).
2) penempatan - rmh mak abah aku(mkn tanggung berak cangkung.)
3) gaji - lbh byk dr UTM.
4) perjalanan ke tmpt keje - 25minit pg, 25minit++ blk sbb byk kete dh ptg2.
5) kene handle sume psl kilang tu.kene tau dr A to Z. programming,server,network,bla bla bla...
6) tetap.

klu anda,mane 1 pilihan anda??..kilang ni dh tepon 3 kali mintak aku keje sana.setiap kali called setiap kali tu la dia up kan gaji.


*****
sesiapa yng berminat kat kilang tu bgtaula segera.bole aku rekemenkan.

4 comments:

  1. kekal jek kat UTM
    skrg kbanyakan Universiti ofer keje taraf kontrak. tp InsyaAllah@ ada harapan akan dijadikan staff tetap after 3 tahun.
    keje kilang 2 mmg kaye na, tapi jaminan masa depan ko camne?? org swasta byk nak lari ke gov. ko lak nak p lari ke swasta
    2 jela nasihat aku.. LU PIKIRLA SENDRI!!!

    ReplyDelete
  2. aku pon sependapat dgn nadia.
    tp nadia, pengarah aku ckp sekrg die tak main serap2 dah.
    kene apply thru spa klau pass baru blh ditawarkan jawatan tu.
    tu jabatan aku la, tmpt lain tak tau.
    klau keje kat institusi pengajian ni ade harapan serap-serap ni.
    for ana, aku jenis org yg nak senang je kejenye. so abg aznil, sy pilih kerajaan!!

    ReplyDelete
  3. hahaha ok2 thanks.
    SAYA YAKIN BETULLL...SY KUNCI UTM!!..

    hahah

    ReplyDelete
  4. erm...pilih UTM pon ok gak..mana la tau even kontrak lame2 dpat terus kan? gudluck la.hehe..
    keje gomen nh sonok.=p

    ReplyDelete