Thursday, October 8, 2009

kenangan bersama kutkm@utem ku gemilang

kebanyakan blog bdk2 utem sume bercerita psl konvo.aku pun dh post dh gmbar2 konvo yg x seberapa tu. tp kali ni aku nk cite kenangan, pengalaman, pahit, manis, hitam, putih masa blajar kat utem ni. klu nk dikenang mmg terlalu byk..yelah dh 5 thn lbh kat ayer keroh tu.sumenya aku rasa.tp bila dh grad ni br aku sedar tu sume..

1st time aku daftar utk diploma dulu.1hb 6 2003.aku masih igt tarikh tu.daftar kat fasa B.apa yg aku pk yg terlintas kat fikiran aku ialah "aikk..mane tmpt balajr ni??..oh mungkin ni tmpt daftar je kot.blajar tmpt lain."..sangkaan aku sgt meleset.rupa2nya tu la fakulti aku.kecit je..

bermulala episod aku belajar di rmh kedai dan cubic..ya segalanya bermula disini..

-penah naik bas kaki tersepit kat pintu.sbb bas dh penuh sgt.pakcik tu main ttp je pintu.
-penah jln kaki dr cubic ke pangsapuri.smpai hostel dh magrib.laparrr...
-penah menangis x nak blk mlk semula..sbb kene ngadap bengkel la project la dan hape2 lg.mcm serik sgtttt...
-penah jln kaki pkol 1 lbh mlm ngan huda dari rmh sewa ke hostel pangsapuri.nk combinekan projek dgn tini yg masa tu ddk rmh kedai.sshnya xde internet..
-penah angkut cpu utk presentation.aku rasa student utem je yg buat peel gini.
-slalu berjaga mlm siapkan project.giler setiap subject ade project..
-berdiri dlm bas dr rmh kedai smpai durian tunggal...
-naik moto dgn nadia yg mmg xde lesen gak cr mkanan kat mane tah.bukit baru ke ape tuh..
-penah naik kete kancil aisyah seramai 7 org sbb dh terlepas bas.

bila smbg degree:
*****************
bila dpt smbg degree aku rasa sama je xde apa yg beza ngan utem ni.sbb aku dh biasa kot dgn keadaan utem ni.tp ade jgkla igt smpai skrg..
-sedih x terkata bila mak kuarkan duit simpanan dia nk buat yuran aku.aku pg mlk naik bas jek.sedih x terkata masa lambai mak aku..
-subject distributed mmg langsung x paham..hafal coding smpai tersengguk2..dr hafal coding baik hafal al-quran..(ayat en sanusila sape lg..)
-dpt bwk moto wlpn xde lesen.nasib abah kasi.thanks abah..


bila dh abis degree ni ramai plk yg menanya bila nk smbg master..huh master ker???...






***bgusnya utem ni masa grad ddk x ikut pointer.klu x confirm aku ddk blkg2 mcmtu..huh!!...thanks utem..

5 comments:

  1. Mari aku komen kenangan ko 1 persatu

    1."penah naik bas kaki tersepit kat pintu."
    - aku pun same. penah kaki tersepit di pintu. sabo jelah.

    2."penah jln kaki dr cubic ke pangsapuri. smpai hostel dh magrib.laparrr...
    -masa ni aku pose. syahdu gile. dengan kasut tumit lagi!

    3."penah menangis ms buat bengkel 2"
    -siap buat solat hajat mintak dipermudahkan!

    4."penah angkut cpu utk presentation."
    -betul2.aku rase banyak kali jugakla angkat turun cpu.

    5."slalu berjaga mlm siapkan project."
    -yg ni sudah pasti.

    6.penah naik skuter nisa ngan balkis dengan style kain kurung sangkut kat seat.haha

    sekian, terima kasih

    ReplyDelete
  2. itula namanya student utemku gemilang...

    ReplyDelete
  3. "naik moto dgn nadia yg mmg xde lesen gak cr mkanan kat mane tah.bukit baru ke ape tuh.."

    statement membunuh ni.. kantoi jek aku xde lesen weh!!. tp na aku xpnah paksa ko atau sesapa pon untuk membonceng motor dgn aku..tp.... apakan daya ramai sgt yg berkenan nak naik moto dgn aku kerana aku pemandu berhemah..huhuuu

    kenangan sume 2.. ko ingat x?? kita p psr mlm kat air keroh high..asyik kita je kene pegi..yg lain tukang order jek kan.. tak pat kita men badminton dpn umah lagi...huhuuuu

    ReplyDelete
  4. yg psr mlm tu aku igt sgt..kiri kanan tgn aku bwk mkanan..kat tmpt ddk lg.mmg mkn nasi kangkangla jwbnye..keh keh keh

    ReplyDelete
  5. apa yg ko cerita ni semua aku dah lalui.
    bezanya aku daftar setahun awal dr ko.

    dr pangsapuri sri lanang, umah kedai, tu, cubic, bilik kuliah umah kedai, makmal fasa b dan durian tunggal semua aku dah rasa.hehe...

    ReplyDelete