Thursday, May 19, 2011

saya ada masalah laaa....

saya ni menyewa di kawasan perumahan taman. tp majoriti penduduk sana melayu yang kebanyakannya semua suri rumah. semua x bekerja. klu bekerja pun bekerja sndri mcm jual kuih ke burger ke dll. masyarakat sana lebih mcm kpg2 gitu..i mean antara jiran2 tu sgt rapat..anak2 pun main bola kat tgh2 jln mlm2 xde masalah..tapiiiii mmg masalah utk saya sbb bising!!..huhu tp bkn itu msalah besar sy. sy sebenarnya serba salah..

diorg jenis x bekerja. 24jam dirumah..masa diorg byk utk berkomunikasi antara satu sama lain..(apesal skema sgt ayat aku ni..)..ok!!..dan saya ni plk jenis bekerja kuar pagi balik lewat petang..jd x brapa nak ade masa utk join2 masyarakat ni.. klu weekend je saya mesti blk kpg. byk sebab sy blk kpg ni..kwasan rmh bising pun penyebab saya dan suami lbh senang berehat dikpg dr di rmh tu. mcm dh pnjg je sy melalut ni..oleh sbb sy jarang ade dirmh jadi sy mmg x brapa kenal sgt jiran2..
kadang2 klu ade keje kawin ke kenduri ke mesti sy ade hal kene blk kpg dan sy x dpt join diorg. mcm aritu ade keje kwn tp kat kpg pun ade kwn kawin. so x dpt pegi..aritu ade kenduri pun sy x dpt pegi sbb sy blk kpg sbb jiran suami kat kpg kawin. next week ade jemputan kawin juga tp sy x dpt dtg sbb jemputan kawin yg lain dh queue..

jadi mcmane sy nak join msyarakat??..sy tau sy yg kene mulakan dulu..takkan diorg yg nak dtg rmh sy utk berkenalan kan?..tp tolong laaa bg ideaa..bukanla sy x campur langsung. kdg2 blk keje tu ade jugak sy join diorg ddk2 tepi rmh tu tp mestila kita dh penat plus nak masak semua bagaikan..kang dh magrib lmbat siapnya..yang lainnya sy senyum jela klu nmpk diorg..kira dh cukup ke blom ek klu action mcmtu??....

3 comments:

  1. biasa , suri rumah ni suke gosip2
    pastu, kite lak tak dapat join sbb kite keje
    jd, kdg2 kite akan jadi bahan gosip

    tp rileks kak..

    normal tuh...
    senyum jerrr...senyum kan awet mude, sedekah...takpela bising2 pon...lame2 akk lali la..

    macam kite baru pindah umah sewa...bunyi anjing cine blakang umah ni memang cukup annoying dan mengganggu tido..tapi da lame2 da biase da kak...siap boleh rindulak kalo anjing tu tak nyalak malam2..haha..**boleh tak gitu??

    ape2pon , hidup kene chill!!

    ReplyDelete
  2. ok tq faa..psl bising tu mmg nak try utk biasakan..tp psl masyarakat tu kdg2 terpikir jgk..haihhh

    ReplyDelete
  3. na..aku paham perasaan ko..seb baikla aku ni jenis terlebih bermasyarakat... ptg2 aku bercucuk tanam..pas maghrib br masak..

    tp utk kes ko ni..aku cdgkan la ye...kalau dlm 5 hari 2..1 hari lapangkan la utk berbual dgn jiran...at least jiran sblh..aku tau..susah nak cr topik.. biasanaya org akan cite psl anak... sbb ko blom ade anak.. ko bantai jela..cite psl artis pon bleh.. xpon psl gerai pisang goreng yg jual pisang hangus ke..ikut ko le na...

    aku pon slalu xdpt join kenduri kwsn kejiranan aku.. apa aku buat.aku slalu bagi sumbangan @ duit pd jiran yg buat kenduri..kalau jiran 2 selorong dgn aku la.. aku rs ko bleh praktikkan kot... n kalau ade wekend yg ko xblk.. ko rajin2 la goreng cekodok..sedekah ke jiran2...

    at least diorang paham yg ko sibuk bukan sombong..u

    uish..panjang tazkirah aku ni wey!!!! hahaha

    ReplyDelete