Tuesday, September 1, 2009

bazar ramadhan

jumaat lps lps keje seperti jumaat2 yg lepas aku terus drive blk kpg..sblm bertolak dlm hati dh berkira2 sempat ke x nk smpai rmh ni.aku berharap sgt aku smpai rmh je trus ddk bersila trus azan trus buka.senang.tp bila igt blk pesan mak "belilaa..apa2 dulu.mane tau x sempat nk smpai rmh..".aku pun dgn mls x brape mls singgah bazar kat dlm utm ni.diulangi dlm utm.aku tgk yg jual mcm student.muka suci murni.jenis yg baik2."beli kuih kak..".aku senyum je smbil tgk2 kuih yg nmpak sedap."dik,kuih hijau tu singgit ngan karipap tu singgit eh.."sambil kuarkan duit.
beli jela apa pun..dlm kete pun bknnya aku mkn sume.kata hati ku.

bila kuih dh bertukar tgn aku pun trus jln ke kete x tgk2 pun kuih dlm plastik tu..dlm kete br aku prasan karipap tu ade 2 je..nasib baik pintu kete dh tutup. xdela sape2 dgr aku menjerit..perrgghhhhh kaya giler jual karipap singgit 2 ketul je. klu cmni baik aku berniaga jek!!..

nasib baik aku sedar aku pose so x la lama sgt aku mengeluarkan kata2 yg x ptt disebut pd bln pose ni..

yang aku pelik tu bazar dlm utm.pttnya student price.singgit 5 ketul bkn 2 ketul jek!!..



****nasib baik apa yg aku harapkan jd kenyataan.smpai rmh sempat ddk bersila dan buka bersama2 kuarga aku..huhu..laju x laju sgtla aku bwk kete nk kejar azan ni kan..

3 comments:

  1. hahahahaha..ko kalau xbuat lawak dalam blog sekali memang xsah kan? mahal gile seh kueh tu..owh, mesti dia egt UTM ni orang KAYA-KAYA je..dia tau ko staf, lagi la dia "MAHAL-MAHALKAN"..Kene plak dekat ko yang faham2 jelah..hehe

    -sila jgn marah

    ReplyDelete
  2. kau tau xpe..nasib aku x tgk dpn dia.klu x aku sndrik yg amik lg 1 cukupkan 3.huh!!..

    ReplyDelete
  3. hahaha...aku xdpt bayangkan bile ko tanye budak tu, "eh, saya amek 2biji je ni, RM1 ke? tambah la 1 lagi.."

    haha

    ReplyDelete